© Getty Images
MARGUS-HANS KUUSE
1.NOVEMBER 2019
Jaguari esimese poolsajandi lugu on võimatu lahutada William Lyonsi eluloost põhjusel, et nood moodustavad terviku. 4. septembril 1922 sai noor mees täisealiseks ning veel tolsamal päeval asutas ta koos nimekaimust eakaaslase William Walmsleyga Blackpoolis tagasihoidliku tehasehakatise. Swallow Sidecar Company võttis teha alumiiniumist, sihvaka väljanägemisega külgvankreid.
Järgmine samm oli erikerede kinnitamine Austini, Fiati, Morrise, Standardi ja Swifti alusvankritele. Avaramad ruumid leiti tööstuslinnas Coventrys. Standardi mootori käivitus, sihvaka kerega sportlik mudel SS I muutis kerefirma 1931. aastal autoehitajaks ja kolme aasta möödudes töötati juba nime S.S. Cars Ltd. all. Majanduskriiski ei suutnud pidurdada huvi atraktiivsete sõidukite vastu, liiati et need muutusid aina kaunimaks ning tehniliselt viimistletumaks.
Aasta 1935 tõi endaga margi esimese sportauto. Kahe karburaatoriga SS 90 Sports saavutas kiiruse 145 km/h ning pälvis jõukate sportlike brittide tähelepanu. Williamid läksid 1934. aasta sügisel kumbki oma teed, nüüdsest kuulus otsustusõigus täielikult Lyonsile. Nime Jaguar võttis too esmalt kasutusele sportsedaanil. Kaasasündinud kunstimeele ja veatu proportsioonitajuga Lyons hoolitses autode väljanägemise eest, mootorite tuunimisele aga kaasas spetsialistid Harry Weslake’i ja William Heynesi.
SS 100, nagu indeks osutab, oli võimeline brittide jaoks maagiliseks sajamiiliseks tunnikiiruseks.
Imeline Ajalugu on Skandinaavia suurim ajalooajakiri. Ilmume lisaks Eestile ka Rootsis, Soomes, Norras, Taanis, Lätis, Leedus ja Hollandis.
© 2022 Imeline Ajalugu - Kõik õigused kaitstud