Auruautod olid sageli suured ja rasked, sest mootor vajas suurt katelt.
© Lanmas / Imageselect
BUE KINDTLER-NIELSEN
1. DETSEMBER 2020
Aur oli noore autotööstuse üks eelistatumaid jõuallikaid. Näiteks neist 909 autost, mis USAs 1902. aastal arvele võeti, olid 485 varustatud aurumootoritega.
Juba 17. sajandil püüdsid leiutajad luua auru jõul liikuvaid sõidukeid, kuid masstootmisse läksid need alles 1880. aastail. Siis ilmusid auruautod nii Euroopa kui ka Ameerika teedele. Aurumootori esialgne edu põhines asjaolul, et seda tehnoloogiat oli veduriehituses lihvitud juba aastakümneid. Alles arengu algusjärgus seisnud sisepõlemismootor jäi töökindluse poolest aurumootorile veel kõvasti alla.
Kui 1912. aastal leiutati elektristarter, saavutas sisepõlemismootor edumaa, sest enam polnud tarvis vaeva näha raske käimaväntamisega, mis võis olla lausa ohtlik. Bensiinimootoriga auto võis käivitada ühe nupuvajutusega,
ent auruauto nõudis endistviisi pikka sõiduks ettevalmistamise protsessi, et aur üles saada. Henry Fordi juurutatud konveiermeetodil tootmine muutis bensiiniautod järjest odavamaks ja tõhusamaks. Viimane auruautofirma Doble läks pankrotti 1931. aastal.
Imeline Ajalugu on Skandinaavia suurim ajalooajakiri. Ilmume lisaks Eestile ka Rootsis, Soomes, Norras, Taanis, Lätis, Leedus ja Hollandis.
© 2022 Imeline Ajalugu - Kõik õigused kaitstud