Lennukompanii Pan Ami lennuk, mille pardal oli 259 inimest, tõusis 21. detsembril 1988 Londonist õhku ning võttis suuna Ameerika Ühendriikidele. 37 minutit hiljem kaotas lennujuhtimiskeskus lennukiga kontakti. Samal ajal imestati väikeses Šotimaa Lockerbie linnakeses pimedast taevast kostva mürina üle. Mõni sekund hiljem kukkus Pan Ami lennuk, mille paakides
oli 90 tonni kütust, taevast alla.
© Bryn Colton / Getty Images
TROELS USSING
1. JUULI 2020
Veerandtunnise hilinemisega tõusis Pan Ami lend 103 lõpuks Londoni Heathrow’ lennujaama stardirajalt õhku. Sellel 1988. aasta detsembriõhtul kulges õhulaeva Boeing 747 lennumarsruut esmalt Šotimaale ning seejärel tuli võtta suund üle Atlandi ookeani New Yorgi John F. Kennedy lennujaamale.
Lennukil, mille nimi oli Clipper Maid of the Seas, viibis 243 reisijat, kellest enamik reisis jõuludeks koju. Kapten James Bruce MacQuarrie tervitas reisijaid, ning kui suur Jumbo Jeti lennuk 9400 meetri kõrgusele jõudis, serveerisid stjuardessid jooke ja jagasid välja kõrvaklapid neile, kes tahtsid lennu ajal vaadata filmi „Krokodill Dundee II“.
Ameeriklane Christopher Jones istus lennuki tagaosas kohal number 52K ja stjuardessid serveerisid soovitud dringi temalegi. New Yorgi Syracuse’i ülikoolis õppivad 20aastane Christopher Jones ja teised 34 üliõpilast, kes selle lennuga koju sõitsid, olid viimase semestri õppinud Londonis. Enne ärasõitu oli Jones oma tüdrukule öelnud, et sellest tuleb üks „tõeline pidutsemise lend“.
Imeline Ajalugu on Skandinaavia suurim ajalooajakiri. Ilmume lisaks Eestile ka Rootsis, Soomes, Norras, Taanis, Lätis, Leedus ja Hollandis.
© 2022 Imeline Ajalugu - Kõik õigused kaitstud