Esimestel aurikutel oli üks puudus, mis ei lasknud neid vanematest laevatüüpidest paremad olla.
© Bridgeman
IMELINE AJALUGU
30. JUULI 2023
Kui esimesed aurulaevad 1820. aasta paiku meredele ilmusid, töötasid neil teki all nõrgad ja ebausaldusväärsed aurumootorid. Kui omanik tahtis olla kindel, et tema alus ikka sihtkohta jõuab, siis tuli igaks juhuks säilitada mast ja purjed.
Samal ajal oli väljatöötamisel uus purjelaevade tüüp klipper. Kolmemastilisel klipperil oli suur purjepind, mis võimaldas peadpööritavat kiirust, sest alus sai kasutada pea igast suunast puhuvaid tuuli.
Klipperid püstitasid uusi kiirusrekordeid, toimetades Hiinast teesaaki Euroopasse ja Ameerikasse. Varem vähemalt pool aastat kestnud reisi sai nüüd teha kõigest 100 päevaga.
Imeline Ajalugu on Skandinaavia suurim ajalooajakiri. Ilmume lisaks Eestile ka Rootsis, Soomes, Norras, Taanis, Lätis, Leedus ja Hollandis.
© 2022 Imeline Ajalugu - Kõik õigused kaitstud