Coco Chanel rebis end vaesusest välja

Klassikalise šanellkostüümi ja maailma kuulsaima lõhnaõli looja oli väga tugev ärinaine. Coco Chanel vihkas vaesust, mis oli teda lapsepõlves ümbritsenud, ning ta püüdis kogu elu tõestada, et on niisama palju väärt kui ühiskonna kõrgkiht.

Coco Chanel alustas rõivaste õmblejana, ent oskusliku ärinaisena tuli talle idee, mis tõi talle tohutu majandusliku tulu. Suurima edu tõi Chanelile parfüüm N°5, mis tuli turule 1921. aastal. Lõhnaõli töötas välja Venemaal sündinud keemik Ernest Beaux. Kui too Chanelile oma parfüüme esitles, meeldis Cocole viies tootenäidis. Nii saigi parfüüm oma nime, seda enam, et Chanel pidas viit oma õnnenumbriks. Coco esitles ka kollektsioone sageli just 5. mail.

Kui seni jagunesid parfüümid „korralike naiste“ õrnadeks roosilõhnadeks ja „langenud naiste“ tugevateks jasmiinilõhnadeks, siis N°5 oli mõeldud moodsatele emantsipeerunud neidudele. Ka pudelike, mille kuju Chanel välja mõtles, oli uudne oma lihtsuses, erinedes senistest ohtrasti kaunistatud parfüümipudelitest.

Pärast Chanel N°5 turule toomist sai tavaks tuua koos uue moekollektsiooniga välja ka uus lõhnaõli.

Foto: Wikimedia Commons
Imeline Ajalugu
Imeline Ajalugu on Skandinaavia suurim ajalooajakiri
Ajakiri ilmub ühe korra kuus, iga kuu keskel.
Jaga lugu:
Klienditeenindus
KlienditeenindusVana-Lõuna 39/1, 19094 TallinnTel: 667 0099 (tööpäeviti 9–17)
Rain Väät
Rain VäätVastutav väljaandjaTel: 667 0044
Alo Lõhmus
Alo LõhmusToimetajaTel:
Kairi Kalmann
Kairi KalmannDisainerTel:
Piret Pihlak
Piret PihlakKeeletoimetajaTel:
Sirle Kübar
Sirle KübarReklaamimüügi projektijuhtTel: 56845555