1836. aastal leiutas Briti keemik John Frederic Daniell esimese praktikas kasutatava patarei, mis muu hulgas andis energiat tolle aja uudsusele telegraafile. Järgmistel aastakümnetel leiutasid Danielli konkurendid hulganisti uusi patareitüüpe, mis erinesid nii suuruse, kuju kui ka tööpõhimõtte poolest.
Pärast Esimest maailmasõda otsustas USA sõjatööstuse nõukogu, et patareiturgu tuleb reguleerida. Sõja ajal olid arvukad patareitüübid USA sõjaväele suureks probleemiks. 1919. aastal valmisid soovitused patareide suuruse kohta. Uued standardid muutusid järgmistel aastatel pidevalt, olles kooskõlas uute patareitüüpide ja tehnoloogia arenguga. Näiteks lisandusid kollektsiooni taaslaetavad patareid ehk akud.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Esimestel mehaanilistel kelladel oli ainult üks osuti ning aastatuhandeid olid minutid ja sekundid enamikule inimestest täiesti tundmatud. 19. sajandil nõudis uus leiutis aja täpsemat arvestamist.
Eestlaetava püssi rauaõõnde tuli püssirohtu puistata.
Enne Teist maailmasõda hinnati lennukikerede ehituseks kõige sobivamaks puiduks kolme Ameerikas kasvavat kuuseliiki ning mändi. Propellereid tehti kasest ja saarepuust.