• 14.09.23, 12:12

Miks Läti mikrobussidest ei saanud Škoda-laadset edulugu?

© Pärnu muuseum
  • © Pärnu muuseum
Nõukogude ajal toodeti Lätis mikrobusse Latvija, mis olid laialt tuntud üle kogu impeeriumi. Turumajanduse saabudes tegi Läti katse kaasata tehasesse investorina mõni suur Lääne autofirma. Ehkki Volkswagenis oli toona kõrgel kohal läti päritolu Bruno Rubess, ei tulnud koostööst midagi välja.
Mikrobusside tootmine Lätis algas 1958. aastal, mil Riia autobussivabrik (RAF) laskis välja mudeli RAF-977. See ümmarguse esiotsaga buss meenutas välimuselt kuulsat Volkswageni hipibussi. Nõukogude Liidus ja ka Eestis leidis Volga mootorit kasutanud bussike laia kasutust marsruuttaksode, kiirabiautode, postisõidukina ja muudes funktsioonides.

Seotud lood

Lood
  • 09.03.23, 07:10
Esimeste omnibussidega sajanditaguse Eesti maanteedel
Sada aastat tagasi kogus Eesti maanteedel hoogu omnibussibuum. Kuigi bussiäri katsetusi oli tehtud varemgi, jäid paljud liinid sestpeale püsivalt töötama. Teede kehv seis ja inimeste alalhoidlik suhtumine panid julged ettevõtjad tõsiselt proovile.
Lood
  • 07.10.24, 20:01
Vanatehnika varjupaika jõudis haruldane telebuss
Lood
  • 01.09.18, 19:32
Eesti autotranspordi algus - suurtel kiirustel ja hulgakaupa ...
Tallinna Saksa Gümnaasiumi tüdrukud 1933. aastal teel Padisele.
  • ST
Sisuturundus
  • 01.04.25, 21:07
Viasat History telekanali aprillikuu vaatamissoovitused

Kuulsad ehitised

Kuritöö ja karistus

Viikingid

Poliitika

Katastroofid

Arheoloogia

Tagasi Imeline Ajalugu esilehele