Ajaloo esimene reaktiivlennuk Heinkel He 178 tegi oma esimese katselennu 1939. aasta 27. augustil. Lennuki konstrueeris ja valmistas Saksa ettevõte Heinkel, mille insenerid olid patenteerinud uue tehnoloogia.
Ettevõte oli välja töötanud reaktiivmootori, mille eesosa imes õhu kompressorisse, kus see kokku suruti. Kui õhk segunes kütusega ja segu süttis, paisus õhk jõuliselt. Protsess tekitas suure kuumuse ning põlemisgaasid paiskusid tahapoole ja tekitasid võimsa tõukejõu. Uus mootor tõestas oma väärtust juba katselennul, kus Heinkel He 178 saavutas enneolematu kiiruse – 600 km/h.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Katselendur Hanna Reitsch esitles 1938. aastal Berliinis olümpiamängudeks ehitatud hiiglaslikul areenil nimega Deutschlandhalle suure rahvahulga ees maailma esimest töökindlat helikopterit.
Reisilennuk konstrueeriti ümber pommituslennukiks, millega Esimese maailmasõja ajal sakslasi pommitati. Sakslased püüdsid Vene lennukit kopeerida, ent edutult.