Hobuste suur suremus andis tõuke jalgratta leiutamiseks. Peagi kolistasid tänavail jooksu- ja kõrgrattad. Arstid polnud uuest sõidukist erilises vaimustuses – nende arvates kahjustasid raudsuksud naiste suguorganeid.

- © Prismatic Pictures / Bridgeman Images
Jalgrattaga regulaarselt sõitvate inimeste arv üha suureneb. Maailma majandusprobleeme uuriva Šveitsi fondi World Economic Forum andmeil on planeedil Maa praegu kasutuses üle 2 miljardi jalgratta, ent isiklike sõiduautode arv on ainult 1,5 miljardit. Jalgratta edu pole suutnud takistada pentsikud ideed, soolised eelarvamused ega lugematud sõidutraumad.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
19. sajandil leiutatud tänapäevane jalgratas andis naistele enneolematu liikumisvabaduse, kuid üks detail muutis selle kasutamise naistele pisut ebamugavaks.
Esimestel autodel ei olnud suunatulesid. Esimestel aastakümnetel andis juht aknast välja sirutatud käega märku, kui plaanis autot pöörata.
Sõjajärgne kiire majandusareng tõi Kihnu saarele uudse abimehe – mootorratta. Sõidukit kasutati jääl kalapüügiks, piima meiereisse veoks ja ka lõbureisideks. Viimaks oli mootorratas igal Kihnu perel ning uljalt sadulas istuvad Kihnu naised said maailmakuulsaks.
Sobivat töötooli valides ei tohiks lähtuda ainult tooli väljanägemisest, vaid tähelepanu peaks pöörama ka tooli reguleerimisvõimalustele ja mugavusele. Istudes pikki tunde arvuti taga, peab tool just parajal määral toetama sinu keha, et tööpäev mööduks produktiivselt ja tervist koormamata.