• 07.06.23, 07:56

Jõukus tuli Kihnu saarele mootorratta mürinal

Sõjajärgne kiire majandusareng tõi Kihnu saarele uudse abimehe – mootorratta. Sõidukit kasutati jääl kalapüügiks, piima meiereisse veoks ja ka lõbureisideks. Viimaks oli mootorratas igal Kihnu perel ning uljalt sadulas istuvad Kihnu naised said maailmakuulsaks.
© Kihnu muuseum
  • © Kihnu muuseum
Päeva, millal Kihnu jõudis esime­ne mootorratas, ei tea täpselt keegi. Kihnlase Tõnni Kusti jutu järgi oli esimene võrr saarel juba Eesti ajast peidus Suti Jassi tagakambris ja see kuulus majakavahile ehk paagivanale.

Seotud lood

Lood
  • 07.05.24, 16:27
Millal ilmusid tänavaile jalgrattakullerid?
Kohe, kui 1860. aastatel ilmusid pedaalidega jalgrattad, hakati neid kasutama ka teadete kohaletoimetamiseks.
Lood
  • 01.07.18, 23:15
Eesti tee-ehituse teerajaja teehöövel Bitvargen
Kuni 20. sajandi esimese veerandini kasutati Baltimaade teede hooldamisel odavat lahendust – see tehti kohustuseks maaomanikele ja põllumeestele. Talurahva kasutada olnud vahendid olid lihtsad, töö aga aeganõudev ja väheefektiivne. 1926. aastal Rootsist prooviks hangitud esimesed kaks Bitvargeni teehöövlit said tee­rajajaks – nii otseses kui ka kaudses mõttes.
Lood
  • 09.03.23, 07:10
Esimeste omnibussidega sajanditaguse Eesti maanteedel
Sada aastat tagasi kogus Eesti maanteedel hoogu omnibussibuum. Kuigi bussiäri katsetusi oli tehtud varemgi, jäid paljud liinid sestpeale püsivalt töötama. Teede kehv seis ja inimeste alalhoidlik suhtumine panid julged ettevõtjad tõsiselt proovile.
  • ST
Sisuturundus
  • 01.04.25, 21:07
Viasat History telekanali aprillikuu vaatamissoovitused

Kuulsad ehitised

Kuritöö ja karistus

Viikingid

Poliitika

Katastroofid

Arheoloogia

Tagasi Imeline Ajalugu esilehele