Ameerika limonaadi vahetati vene viina ja laevade vastu
Ameerika limonaadid Pepsi-Cola ja Fanta jõudsid 1970. ja 1980. aastatel Nõukogude Liidu kauplustesse. Tavatu äritehingu taga oli USA firmade soov teenida raha ning Nõukogude juhtkonna soov tuua riiki moodsat tehnoloogiat.
Ameerika Ühendriikide presidendile Dwight D. Eisenhowerile valmistas 1950. aastate lõpus muret võimalus, et Nõukogude Liidu edu ähvardas varjutada „Ameerika unistust“. Nõukogude propaganda kiitles kiire sõjajärgse majanduskasvu ja kosmosesaavutustega, mis aitasid riiki kujutada tõelise tulevikumaana, samal ajal kui Ameerika näis oma rassiprobleemide tõttu takerduvat imperialistlikku minevikku, kirjutab Paul Musgrave ajakirjas Foreign Policy mõne aasta eest avaldatud artklis „The Doomed Voyage of Pepsi`s Soviet Navy“.