Auru kasutati 19. sajandil teistest nn energiavormidest rohkem, iseäranis raudteeliikluses. Alles 1970. aastaiks vahetati Euroopas suurem osa auruvedureid välja moodsate diiselrongide vastu.
Auru energiaga eksperimenteeriti juba 17. sajandil, kuid alles 1712. aastal valmistas inglise leiutaja Thomas Newcomen tõhusa aurumasina, mis suutis kaevandusšahtidest vett välja pumbata. Tema aurumootorist sai tööstusrevolutsiooni üks alustalasid. Masinat täiustati pidevalt ja 19. sajandiks oli see muutunud nii väikeseks, et seda sai kasutada nii rongides, laevades kui ka esimestes autodes.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Auruautod olid sageli suured ja rasked, sest mootor vajas suurt katelt.
20. sajandi alguses hakkas teedel nägema üha rohkem sõiduautosid, kuid autole sobiva kütuse suhtes polnud veel üksmeelt.
Esimestel aurikutel oli üks puudus, mis ei lasknud neid vanematest laevatüüpidest paremad olla.
Sobivat töötooli valides ei tohiks lähtuda ainult tooli väljanägemisest, vaid tähelepanu peaks pöörama ka tooli reguleerimisvõimalustele ja mugavusele. Istudes pikki tunde arvuti taga, peab tool just parajal määral toetama sinu keha, et tööpäev mööduks produktiivselt ja tervist koormamata.