• 11.02.25, 05:20

Rootsi laev viis vabasse maailma

Juba enne Eesti taasiseseisvumist Rootsiga ühendust pidama hakanud reisilaev Nord Estonia ja selle järglane Estonia sümboliseerisid eestlastele vabadust, edu ja läänelikke väärtusi. Estline’i laevaliini avamine oli esimene käegakatsutav märk raudse eesriide murenemisest.
© Rahvusarhiivi filmiarhiiv
  • © Rahvusarhiivi filmiarhiiv
Rootsi laevaettevõtte Nordström & Thulin (edaspidi N&T) nõukogu kogunes 1988. aasta detsembris koosolekule, millele järgnes traditsiooni­line jõululõuna. Hüva roa ja jookide juures läks direktorite jutt kiiresti sündmustele, mis arenesid teisel pool Läänemerd. Nõukogude Liidus juba mitmendat aastat kestnud perestroika oli Balti liiduvabariikides valla päästnud iseseisvus­liikumised. Need unustatud maad olid äkki taas rootslaste teadvuses ning N&T juhtidel tekkis jõululauas idee uurida võimalusi laevaühenduse loomiseks nendega. Selleks anti N&T Gotlandslinjeni tegevdirektorile, väliseestlasele Hans Laidwale ülesanne luua kontakt Eesti NSV ametiasutustega.

Seotud lood

Lood
  • 14.01.23, 08:22
Jäälõhkuja Suur Tõll ja reisilaeva Eestimaa proovisõidud
1923. aasta jaanuaris täienes Eesti laevastik jäälõhkujaga Suur Tõll ja reisilaevaga Eestimaa.
Lood
  • 01.02.19, 20:21
Briti laevastik blokeeris Vabadussõja ajal Läänemerel Rootsi kaubalaevu
Suurbritannia ristleja Caradoc Liibavi sõjasadamas.
Lood
  • 01.09.20, 17:42
Göta kanal jäi 100 aastat hiljaks
Juba 16. sajandil unistati Rootsis kogu riiki läbivast pikast kanalist, et mitte maksta Sundi väina tollimaksu, mille Taani kuningas oli laevadele kehtestanud. Kanali rajamine ei alanud aga enne 1810. aastat, ja kui kanal 22 aasta pärast valmis sai, oli see lootusetult hilinenud.
  • ST
Sisuturundus
  • 01.04.25, 21:07
Viasat History telekanali aprillikuu vaatamissoovitused

Kuulsad ehitised

Kuritöö ja karistus

Viikingid

Poliitika

Katastroofid

Arheoloogia

Tagasi Imeline Ajalugu esilehele