
- Suured betoonnooled näitasid pilootidele teed USA suurlinnadesse.
- Foto: D.P. Powell
Esimestel pilootidel polnud radareid jmt, millest lendamise ajal juhinduda. Selleks rajasid Ameerika Ühendriigid 1920. aastail 20meetriste betoonnoolte süsteemi. Vahemaa ühest kollaseks värvitud noolest teiseni oli 15–20 kilomeetrit. Kuna nooled olid suured, nägid 500–100 meetri kõrgusel lennanud piloodid kogu aeg kauguses järgmist noolt. Üks säärane nooltejada näitas marsruuti näiteks New Yorgist San Franciscosse.
1940. aastail võeti noolte asemel kasutusele raadionavigatsioon, kuid paljud neist on siiani alles.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Harrier ei vajanud õhkutõusuks pikka stardirada, vaid võis lendu alustada parkimisplatsilt.
Hitleri välksõja-taktika toetus suuresti õhuväele. Sakslaste kurikuulsad sööstpommituslennukid Stukad puhastasid teed tankidele ja jalaväele ning liitlased õppisid peagi kartma võigast sireeni, mille taustal need taevast alla sööstsid. Stuka tegi sakslastest Euroopa õhuruumi valitsejad.
Katapult oli mõeldud täislastis pommitajate õhkupaiskamiseks, kuid ei hakanud kunagi korralikult tööle.
Sobivat töötooli valides ei tohiks lähtuda ainult tooli väljanägemisest, vaid tähelepanu peaks pöörama ka tooli reguleerimisvõimalustele ja mugavusele. Istudes pikki tunde arvuti taga, peab tool just parajal määral toetama sinu keha, et tööpäev mööduks produktiivselt ja tervist koormamata.