• 01.09.17, 17:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti merepääste ja päästejaamade ajalugu

Mandri-Eesti rannajoon on 1242 kilomeetrit pikk ning rannikul elavad eestlased on aasta-sadu tegelenud meresõidu ja kalastamisega. Esimesed ametlikud merepäästejaamad ilmusid Eesti aladele aga alles 19. sajandi keskel ning päästeoperatsioonid olid pikka aega vabatahtlike pärusmaa.
© Eesti Meremuuseum
  • © Eesti Meremuuseum
Päästejaamu asuti Eesti aladel rajama 1859. aastal. Need püstitati nõuete kohaselt mere­õnnetuste piir­konda ehk rannikualale või tuletorni ­lähedusse. Jaam pidi koosne­ma „ilmastiku­kindlast paadikuurist, ise­püstuvast päästepaadist ja inimelude päästmiseks vajalikust varustusest“.

Seotud lood

Lood
  • 01.01.20, 16:14
Mõisnikud lõikasid mereõnnetustelt kasu
Keisrinna Katariina II kehtestatud mereseadus määras hätta sattunud laevade lasti päästmise eest korraliku tasu. Seda kasutasid ära Eesti rannaäärsed mõisnikud, kes tegid laevade päästmisest tulutoova äri.
Lood
  • 22.01.22, 12:53
Tapatalgud Soome lahel - Eesti ranniku lähedal aset leidnud Juminda merelahing oli ajaloo üks ohvrirohkeim
Meeleheitliku põgenemise käigus sissepiiratud Tallinnast hukkub Eesti ranniku lähedal Juminda kandis kümneid Punalaevastiku aluseid. Algab ajaloo üks ohvrirohkemaid merelahinguid.
Lood
  • 01.04.20, 11:07
Võimas Patarei merekindlus muutus süngeks vanglaks
  • ST
Sisuturundus
  • 01.04.25, 21:07
Viasat History telekanali aprillikuu vaatamissoovitused

Kuulsad ehitised

Kuritöö ja karistus

Viikingid

Poliitika

Katastroofid

Arheoloogia

Tagasi Imeline Ajalugu esilehele