Piloot hoiatas Nikita Hruštšovi, et Tupolevi konstrueerimisbüroo Tu-114 ei ole turvaline ja seda pole põhjalikult katsetatud. Lennukimehaanikud olid värskelt tehasest tulnud lennuki mootoritest leidnud mikroskoopilisi pragusid. Seetõttu soovitas piloot Nõukogude riigijuhil valida teine lennumasin.
Hruštšov aga keeldus kategooriliselt. Tal oli hästi meeles alandus, mille osaks sai ta 1955. aasta Genfi tippkohtumisel Šveitsis. Tol korral saabus Nõukogude liider lennukiga, mis brittide ja ameeriklaste tohutute metall-lindude kõrval sarnanes haletsusväärse putukaga.Nüüd, neli aastat hiljem soovis riigijuht korraldada endale suurejoonelisema saabumise. Ta nõudis USAsse reisimiseks 15,5 meetri kõrgust Tupolevi lennukit. Nii ka läks. 54 diplomaadi, ihukaitsja ja lennukimehaaniku saatel astusid Nikita Hruštšov, tema abikaasa Niina ja paari kolm täiskasvanud last 1959. aasta 15. septembri hommikul kell 7 Moskva aja järgi maailma toona suurima reisilennuki pardale. Sel ajal, kui Nõukogude Liidu ainuvalitseva kommunistliku partei keskkomitee esimene sekretär ja hiigelriigi juht mandritevahelise lennu ajal turvaliselt magas, kuulas lennumasina meeskond pingsalt mootorite töö heli.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Apollo 17 astronaudid püstitasid 1972. aastal Kuul arvutult rekordeid. USA president Richard Nixon õnnitles neid ülevoolavalt, kuid sisimas oli ta juba langetanud otsuse Kuu lennud aastakümneteks lõpetada.
1962. aasta kahel närvesööval nädalal üritasid Ameerika Ühendriikide president John F. Kennedy ja Nõukogude Liidu juht Nikita Hruštšov kontrollida konflikti, mis paistis päädivat maailmalõpuga. Sõjalist lahendust pooldasid nii USA kindralid kui ka Kuuba juht Fidel Castro.
Aatomirünnak Jaapanile, sõjast laastatud Euroopa ja ähvardav Nõukogude Liit – maailm oli 1945. aastal kaose veerel. Sellesse langemist aitas vältida suuresti üks mees. Harry S Truman sai Ameerika Ühendriikide presidendiks tänu juhusele, kuid ta ehitas üles maailma, mida me tunneme praegu.