
- © Courtesy of the National Automotive History Collection / Detroit Public Library
Pilkane pimedus oli 1899. aasta 13. septembril New Yorgile langenud, kui üks Manhattani kolisev tramm peatus Central Park Westi ja 74th Streeti nurgal. Henry Hale Bliss, kes elas peatusest kõigest mõne majaploki kaugusel, astus ettevaatlikult rööbassõiduki kõrgetest astmetest alla tänavakividele.
68aastane kinnisvaramaakler oli viibinud Harlemis koos oma kaaslase miss Leega, kes samuti pidi selles peatuses maha tulema. Bliss pöördus galantselt näoga trammi poole, et miss Leele abikäsi ulatada. Selsamal hetkel sööstis üks firma Automobile No 43 takso trammi lähedalt mööda, paiskas Blissi maha ning seejärel sõitis tagumiste ratastega temast üle.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
20. sajandi alguses hakkas teedel nägema üha rohkem sõiduautosid, kuid autole sobiva kütuse suhtes polnud veel üksmeelt.
1920. ja 1930. aastail esitasid hulljulged reaktsioonina Esimese maailmasõja julmustele kõikvõimalikke trikke, mida võiks pidada enesetapukatseteks. Näha sai rattasõitu lennuki kõhu all, akrobaatikat kõrghoonetel ja kõrgushüppeid sõiduautoga.
Suur osa eestlasi tutvus autoga 20. sajandi esimesel kümnendil. Esmakohtumine oli sageli ehmatav, mõnikord isegi traagiline, kuid juba kümmekonna aasta pärast oli hirmus põrgumasin edukalt kodustatud.