• 02.01.21, 17:33

Kuidas lükati lund Eesti ajal

Eesti iseseisvuse algaegadel aeti teid lahti kolmnurksete järelveetavate puitsahkadega. Neid võisid hobuste asemel vedada ka ükskõik millised mootorsõidukid.
  • Eesti iseseisvuse algaegadel aeti teid lahti kolmnurksete järelveetavate puitsahkadega. Neid võisid hobuste asemel vedada ka ükskõik millised mootorsõidukid.
Eesti Maanteemuuseumi teadur Andres Seene kirjutab raamatus „Eesti teerajajad“, et esimese tänapäevase lükatava lumesaha Eestis sai 1927. aasta lõpul enda valdusse Harju maavalitsus. Sahk mudeli­nimega Ambra oli valmistatud Rootsis ASi Vägmaskiner tehases ning oli mõeldud veoauto külge kinnitamiseks. Harju maavalitsus hakkas sahka katsetama Tallinna–Nõmme ja Tallinna–Loksa teede lahtihoidmisel.
Veoautole Scania-Vabis monteeritud lumesahk Ambra, pildistatuna 1927. aastal Rootsis. © Rahvusarhiiv
  • Veoautole Scania-Vabis monteeritud lumesahk Ambra, pildistatuna 1927. aastal Rootsis. © Rahvusarhiiv

Seotud lood

Lood
  • 19.10.23, 06:37
Kuidas puhastati teid lumest enne autosid?
Lood
  • 08.01.24, 14:43
Millal jõudis mootorsaag Eestisse?
Lood
  • 09.03.23, 07:10
Esimeste omnibussidega sajanditaguse Eesti maanteedel
Sada aastat tagasi kogus Eesti maanteedel hoogu omnibussibuum. Kuigi bussiäri katsetusi oli tehtud varemgi, jäid paljud liinid sestpeale püsivalt töötama. Teede kehv seis ja inimeste alalhoidlik suhtumine panid julged ettevõtjad tõsiselt proovile.
  • ST
Sisuturundus
  • 01.04.25, 21:07
Viasat History telekanali aprillikuu vaatamissoovitused

Kuulsad ehitised

Kuritöö ja karistus

Viikingid

Poliitika

Katastroofid

Arheoloogia

Tagasi Imeline Ajalugu esilehele